موقعیت رقابتی
30 بهمن 1399
ارسال شده توسط آیدا پولادی
623 بازدید
موقعیت رقابتی تان را ترسیم کنید
در نمودار تعیین موقعیتی رقابتی به صورت تصویری نشان می دهید که چگونه و تا چه حد دوالویت برر کاربرنمای خود را براورده می کنید و چطور به رقابت می پردازید . هدف این است نشان دهید که موقعیت رقابتی تان که در ان قرار دارید هم اهرمی برای تقویت شایسگی محوریتان است و هم اینکه محصولتان بهتر از محصولات موجود، یا محصولات که در اینده عرضه می شوند ، اولویت های کاربرنما را براورده می کند.
چگونه موقعیت رقابتی تان را ترسیم کنید
ترسیم نمودار موقعیت رقابتی با شناسایی دو اولویت برتر کاربرنما و مدنظر قرار دادن این فرض اغاز می شود که این دو تا اولویت درست همان چیزی است که اهمیت دارد .ممکن است شایستگس محوری شما الهام بخش باشد و محصولتان نیز ویژگی های بسیار خوبی داشته باشد اما این دو نمی توانند اولویت های مشتری را نشان دهد.
سپس یک نمودار با ماتریس ساده رسم کنید:
- محورهای X و Y را به دونیم تقسیم کنید.
- اولویت شماره یک کاربرنمای خود را روی محور X بنویسید.
- در نیمی از محور X که به مبدا نزدیک تر است، (( وضعیت بد ))این اولیوت را بنویسید .
- در نیمه دیگر محور x (( وضعیت خوب)) این اولویت را بنوسید.
- روی محور y ، اولویت شماره دوی کاربرنمایتان را بنویسید . (( وضعیت بد)) را روی نیمه نزدیک تر محورy به مبدا و (( وضعیت خوب )) را روی نیمه دیگر محور y بنویسید.
- وضعیت جاری کسب و کارتان را روی نودار و در کناررقبای خود مشخص کنید . همچنین گزینه (( کاری انجام نمیدهد)) یا (( وضع موجود )) را مدنظر قرار دهید.
دیدگاهتان را بنویسید