فرایند جذب مشتری
اسفند ۳, ۱۳۹۹
ارسال شده توسط آیدا پولادی
430 بازدید
فرایند جذب مشتری دست به جیب را ترسیم کنید
گامی بزرگ برای تعیین چگونگی عرضه محصول به مشتریان و دریافت بهای ان است.
نقشه ای از فرایند جذب مشتری دست به جیب :
- طول چرخه فروش را درک خواهید کرد.طول چرخه فروش یکی از عوامل تعیین کننده و بسیار مهم است که نشان می دهد جذب مشتریان جدید چقدر هزینه دارد.
- بنیانی برای محاسبه هزینه های جذب مشتری شکل خواهید داد . شما باید به نقطه ای برسید که در ان پولی که از مشتریان فعلیتان به دست می اورید از هزینه های جذب مشتریان جدید بیشتر باشد.
- موانع پنهان محدود کننده توانایی فروش محصول و دریافت پول شناسایی خواهید کرد.
- قادر خواهید بود تا به وام دهندگان و یا سرمایه گذارانتان نشان دهید که فرایند خرید مشتریان را درک می کنید زیرا همین مسئله برای بسیاری از این افرادیکی از پیش نیازهای سرمایه گزاری در کسب و کارتان محصوب می شود.
چگونه این فرایند را ترسیم کنید
مشتریان چگونه مشخص می کنند که نیاز و یا فرصت تغییر وضعیت جاری شان را دارند و اینکه چگونه مشتریان را تحریک کنید تا احساس کنند باید کار متفاوتی را انجام دهند .
- مشتریان چگونه از وجود محصولتان خبردار خواهند شد .
- مشتریان محصولتان را چگونه تحلیل خواهند کرد.
- مشتریان چگونه محصولتان را خریداری خواهند کرد.
- مشتریان چگونه محصولتان را به کار خواهند گرفت .
- مشتریان چگونه بهای محصولتان را پرداخت می کنند .
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.