فرایند جذب مشتری
3 اسفند 1399
ارسال شده توسط آیدا پولادی
516 بازدید
فرایند جذب مشتری دست به جیب را ترسیم کنید
گامی بزرگ برای تعیین چگونگی عرضه محصول به مشتریان و دریافت بهای ان است.
نقشه ای از فرایند جذب مشتری دست به جیب :
- طول چرخه فروش را درک خواهید کرد.طول چرخه فروش یکی از عوامل تعیین کننده و بسیار مهم است که نشان می دهد جذب مشتریان جدید چقدر هزینه دارد.
- بنیانی برای محاسبه هزینه های جذب مشتری شکل خواهید داد . شما باید به نقطه ای برسید که در ان پولی که از مشتریان فعلیتان به دست می اورید از هزینه های جذب مشتریان جدید بیشتر باشد.
- موانع پنهان محدود کننده توانایی فروش محصول و دریافت پول شناسایی خواهید کرد.
- قادر خواهید بود تا به وام دهندگان و یا سرمایه گذارانتان نشان دهید که فرایند خرید مشتریان را درک می کنید زیرا همین مسئله برای بسیاری از این افرادیکی از پیش نیازهای سرمایه گزاری در کسب و کارتان محصوب می شود.
چگونه این فرایند را ترسیم کنید
مشتریان چگونه مشخص می کنند که نیاز و یا فرصت تغییر وضعیت جاری شان را دارند و اینکه چگونه مشتریان را تحریک کنید تا احساس کنند باید کار متفاوتی را انجام دهند .
- مشتریان چگونه از وجود محصولتان خبردار خواهند شد .
- مشتریان محصولتان را چگونه تحلیل خواهند کرد.
- مشتریان چگونه محصولتان را خریداری خواهند کرد.
- مشتریان چگونه محصولتان را به کار خواهند گرفت .
- مشتریان چگونه بهای محصولتان را پرداخت می کنند .
دیدگاهتان را بنویسید