کارآفرینی سازمانی چیست؟

کارآفرینی سازمانی چیست؟

کارآفرینی سازمانی چیست؟

بیایید ببینیم دقیقا کارآفرینی سازمانی چیست.

می‌توانید نوشت‌افزار اداری را بدون کاغذ یادداشت‌های چسب‌دار کوچک تصور کنید؟

آیا بدون وجود پلی‌استیشن‌های سونی، کنسول‌های بازی‌های کامپیوتری می‌توانستند به محبوبیت فعلی دست پیدا کنند؟

آیا می‌توانید فیسبوک را بدون گزینه‌ی «like» تصور کنید؟

تمامی این محصولات محبوب و دوست داشتنی حاصل تلاش کارآفرینان سازمانی هستند.

کارمندان در حالی که برای سازمان بزرگی مشغول به کار هستند، می‌توانند مانند یک کارآفرین فکر و عمل کنند.

کارآفرینان سازمانی، معمولا به تنهایی ابتکار عمل را به دست می‌گیرند تا محصولات، فرآیندها، سیاست‌ها و خدماتی برای سازمان‌شان ایجاد کنند،

در حالی که هنوز تحت لوای ارزش‌ها و اهداف سازمان فعالیت می کنند.

لازم نیست برای کارآفرین سازمانی بودن، همه وظایف خود را به گونه‌ای نامتعارف انجام دهید

یا دارای خلاقیت خاصی باشید، اما باید شهامت داشته باشید و به دنبال ایده‌ای بروید

که فکر می‌کنید می‌تواند برای سازمان یا مشتریان‌تان ارزش‌آفرینی کند.

اگر فکر می‌کنید این استعداد در شما وجود دارد که به یک کارآفرین سازمانی تبدیل شوید، حتما ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

فواید و خطرات کارآفرینی سازمانی

خیلی از کارآفرینان، وقتی هنوز برای فرد دیگری کار می‌کنند، مقدمات کارآفرینی کسب‌و‌کار خود را فراهم می‌کنند. کارآفرین سازمانی بودن به شما این امکان را می‌دهد تا از منابع و ارتباطات سازمان برای کار کردن روی ایده‌ی خود استفاده کنید و با خیال آسوده علاوه بر انجام وظایف شغلی‌تان، دانش و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

وقتی می‌بینید که می‌توانید مشارکتی مهم در سازمان یا تیم‌تان داشته باشید و به اهداف و چشم‌اندازهای بزرگ خودتان دست پیدا کنید، رضایت شغلی‌، اعتبار و اعتماد‌ به نفس تان افزایش پیدا می‌کند.

با این حال، همه‌ی سازمان‌ها برنامه‌های رسمی برای کارآفرینان  سازمانی ندارند و ممکن است مدیران سازمان‌تان، این را وظیفه‌ی خود ندانند که از افرادی که در مسیر خود گام برمی‌دارند، حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید