کارآفرینی اینترنتی
کارآفرینی اینترنتی: استفاده از شبکه جهانی وب برای کسب درآمد
امروزه اینترنت به بخش بزرگی از کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است.
تعداد بیشماری از افراد در دنیای آن حضور دارند و از طریق تبلیغات شبکههای اجتماعی با روشهای جدید تجارت آنلاین آشنا میشوند،
که این امر موجب پیدایش نسل جدیدی از افراد شده است.
کارآفرین اینترنتی کسی است که به قدرت گسترده برای شروع یا رشد کسب و کار خود توجه میکند.
کسی که میخواهد به یک کارآفرین اینترنتی موفق تبدیل شود و کاری اصولی انجام دهد، بایستی
این فناوری جدید را با روشهای سودمند کسب و کار سنتی به خوبی ترکیب کند.
کارآفرینی به عنوان توانایی و اشتیاق برای راه اندازی، سازماندهی و مدیریت سرمایهگذاری در عرصهای جدید برای ایجاد سود،
همراه با پذیرش تمام خطرات مرتبط با آن تعریف میشود. باید توجه داشت که در این مقطع زمانی، تبدیل شدن
به یک کارآفرین موفق به هیچوجه کار آسانی نیست و موفقترین کارآفرینان نیز ممکن است تلاش زیادی برای موفقیت انجام دهند ولی در نهایت کسب و کارشان شکست بخورد.
استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت اپل میگوید :
“من متقاعد شدهام که تقریباً نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را از افراد غیر موفق جدا میکند، استقامت است”،
که این صحبت نشان دهنده اهمیت تلاش و حفظ امید برای موفق شدن یک کارآفرین اینترنتی میباشد.
علاوه بر این، تیم اشمیت عنوان میکند که نوآوری و ریسک پذیری، ویژگیهای اساسی روحیه یک کارآفرین اینترنتی است.
برای اینکه هر کارآفرینی بتواند در بازار جهانی که بسیار رقابتی و همواره در حال تغییر است موفق شود،
دارا بودن این صفات شخصیتی ضروری است. این حقایق به معنای منصرف ساختن مردم از کارآفرینی نیستند.
در واقع، اکثر اقتصادهای جهانی وابسته به افرادی هستند که کسب و کار کوچکی را راه اندازی میکنند
تا به کاهش آمار بیکاری کمک کنند. با این حال، مهم است که چالشهای خاصی که هر کارآفرین با آن مواجه است را بشناسیم و درک کنیم.
کارآفرینی اینترنتی چیست؟
ویکی پدیا یک کارآفرین را تحت عنوان یک کارآفرین، مالک، بنیانگذار و مدیر یک کسب و کار مبتنی بر اینترنت تعریف میکند که با ریسک پذیری و نوآوری، درآمدزایی میکند. بنابراین، بزرگترین تفاوت بین کارآفرینان این است که کارآفرین ، از اینترنت برای کسب درآمد بهره میگیرد، درحالی که روال کاری کارآفرینان سنتی بر پایه اینترنت نیست. البته این به مفهوم عدم استفاده کسب و کارهای غیر اینترنتی نیست، بلکه بدان معناست که درآمد آنها از شبکه اجتماعی به دست نمیآید
دیدگاهتان را بنویسید