چگونه میزان پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود را بسنجیم؟
چگونه میزان پیشرفت کسب و کار اینترنتی خود را بسنجیم؟
برای اطلاع از میزان پیشرفت کسب و کارتان، همواره باید آن را با یک شاخص از پیش تعیینشدهای
که به آن شاخص عملکردی میگویند، بسنجید. البته باید توجه داشته باشید
که برای پیشرفت در کسب و کار بایستی این شاخص را به صورت دورهای ارتقا داد.
این امر شما را مجبور میکند که پشتکار خود را به صورت مداوم افزایش دهید
که نتیجه آن رونق کسب و کار اینترنتی شما خواهد بود.
در هر کسب و کار اینترنتی بسته به نوع فعالیت میتوان از یک یا چند شاخص عملکردی به صورت جداگانه و یا تلفیقی استفاده کرد.
ما در اینجا تعدادی از این شاخصها را برایتان توضیح میدهیم که به شما کمک میکنند
تا از همان زمان شروع کسب و کارتان، پیشرفت خود را سنجیده و برنامههایتان را تجزیه و تحلیل کنید.
- میزان تعامل در وب سایت شما
این معیار مشخص کننده مقدار موفقیت وب سایت شما در زمینه جذب مشتریهای بالقوه میباشد.
- میزان بازدید
این معیار، تعداد بازدید از وب سایت شما را در دوره زمانی خاصی مثل یک روز یا یک هفته یا… نشان میدهد.
از بالا بودن این تعداد میتوان نتیجه گرفت که شرایط کاری شما خوب است. البته نمیتوان به صورت کامل روی این عدد حساب کرد،
چون برخی از بازدیدکنندگان به صورت تصادفی به وب سایت شما سر میزنند
و به لیست مشتریان اضافه نخواهند شد،
پس این معیار میزان اندکی خطا با خود به همراه خواهد داشت.
- میزان دقیق بازدیدکنندگان
در معیار قبلی تعدد بازدید یک بازدیدکننده خاص نیز شمرده خواهد شد.
ولی در این معیار، اگر یک کاربر چندین بار به وب سایت شما سر بزند
فقط بار اول آن ثبت خواهد شد و بازدیدهای بعدی او دیگر شمارش نخواهد شد.
- میزان بازدید مجدد
- این معیار تعداد نفراتی را نشان میدهد که بازدید مجددی از سایت شما داشتهاند.
- پس افزایش این تعداد، نشان دهنده کارایی وب سایت، پیشرفت کاری و جذب مشتریان بیشتر برای شما خواهد بود.
- متوسط میزان زمان صرف شده توسط هر بازدیدکننده
- این معیار نشان دهنده زمانی است که هر بازدید کننده در وب سایت شما سپری میکند.
- در واقع این مورد از معیارهای کلیدی برای سنجش میزان موفقیت شما میباشد،
- چون میزان جذابیت و مفید بودن مطالب موجود در وب سایت شما برای کاربران را نشان میدهد.
- مسیرهای دسترسی مشتریان به وب سایت خود را شناخته و تحلیل کنید.
- از کاربردیترین مسائلی که یک کارآفرین اینترنتی باید از آن اگاه باشد، مسیرهای ورود و دسترسی بازدیدکنندگان از وب سایت او میباشد.
- در اینجا ما 4 مسیر را به عنوان مسیرهای ورودی اصلی بازدیدکنندگان به شما معرفی میکنیم:
- ورود مستقیم
- ورود از لینکهای موجود در سایر وب سایتها
- ورود به کمک موتورهای جستجوگر
- ورود به واسطه تبلیغات شما در سایر وب سایتها
باید توجه داشته باشید که دانستن مسیر ورودی بازدیدکنندگان از وب سایت شما بسیار کلیدی میباشد.
البته نباید فراموش کنید که جذب بازدیدکنندگان مؤثر که تبدیل به مشتریان شما بشوند، بسیار مهمتر از داشتن تعداد بالایی بازدیدکننده بیثمر میباشد.
پس باید تلاش کنید که با ارائه مطالب خوب، بازدیدکنندگان را به وب سایت خود جذب کنید،
در غیر این صورت آنها سریعاً از وب سایت شما خارج میشوند
که این موضوع هیچ سودی برای شما به همراه نخواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید