مشکلات و محدودیتهای کارآفرینی اینترنتی
مشکلات و محدودیتهای کارآفرینی اینترنتی
قوانین
هنگامی که شما به صورت اینترنتی کار میکنید،
اگر کاربرانی از کشورهای مختلف به وب سایت شما دسترسی داشته باشند،
شما ملزم به رعایت قوانین آن کشورها هستید. کسب و کار اینترنتی شما تحت قوانین حریم خصوصی،
قوانین حق چاپ و تکثیر در سراسر جهان و قوانین مالیاتی محل شرکت شما بستگی دارد.
گروه سنی در قوانین:
اگر محصولاتی دارید که نباید در دسترس افراد زیر سن خاصی قرار گیرند،
برای ادامه کار وب سایت خود باید قوانین آنها را در نظر بگیرید. با توجه به موارد گفته شده بایستی در هنگام ساختن وب سایت، با یک مشاور حقوقی مشورت کنید.
عدم اعتماد
مصرف کنندگان معمولاً در هنگام خرید اینترنتی بسیار محطاتانه رفتار میکنند.
برای جلب اعتماد مشتریان میتوانید از سازمانهای امنیتی آنلاین تأییدیه دریافت کنید.
هنگامی که شما یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی میکنید، نمیتوانید به صورت حضوری با مشتریان ارتباط برقرار کنید،
بنابراین باید برای ایجاد اعتماد از شیوههای دیگری استفاده کنید.
حتی با تمام اقداماتی که برای جلب اعتماد انجام میدهید،
باز هم بخشی از مردم ممکن است برای ارائه اطلاعات پرداخت خود در اینترنت احساس خوبی نداشته باشند.
تقلید و الگوبرداری
از آنجایی که روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند،
بسیار مهم است که از ایجاد رقیب برای خود جلوگیری کنید.
یکی از مشکلات کارآفرینی اینترنتی این است که دیگران میتوانند ایدههای موجود در وب سایت شما را برای خود بردارند. باید توجه داشته باشید
که اگر یک کسب و کار اینترنتی موفق ایجاد کنید، احتمال زیادی وجود دارد
که کسی سعی کند آن را کپی کرده و مشتریان شما را به سمت خودش بکشاند.
در واقع ناتوانی شما در محافظت از ایدههایتان یکی دیگر از مشکلات کارآفرینی اینترنتی میباشد.
دشواری گسترش روابط
با وجود اینکه کارآفرینی اینترنتی میتواند درهای ورود به بازارهای موجود در سراسر جهان را باز کند،
اما گسترش روابط تجاری با مشتریان خارج از کشور بسیار دشوار است. در حالیکه شما در ایران زندگی میکنید،
احتمالاً فرصتی برای دیدار با مشتری در ژاپن یا استرالیا نخواهید داشت. د
رست است که تکنولوژیهایی مانند ویدئو کنفرانس به شما امکان میدهد
تا افراد را از طریق صفحه رایانه ببینید، ولی قطعاً این ارتباط، تأثیر ملاقات حضوری را نخواهد داشت.
حریم خصوصی و نگرانیهای امنیتی
حتی اگر شما اقدامات احتیاطی مانند راهاندازی یک صفحه پرداخت امن برای خرید مشتریهای خود را انجام دهید،
باز هم ممکن است افرادی سیستم شما را هک کرده و اطلاعات شخصی شما را سرقت کنند.
این مورد ممکن است شامل تخلیه حسابهای بانکی مشتریان شما و یا سرقت هویت آنها نیز بشود.
محدودیتهای برخی از کسب و کارها
برخی از انواع کسب و کارها ممکن است برای اینترنت مناسب نباشد،
به خصوص اگر برای خرید محصولات نیاز به استفاده از حواس باشد.
به عنوان مثال، اگر محصول شما چیزی مثل عطر باشد، شما برای توصیف آن در اینترنت مشکل خواهید داشت. چون همیشه افرادی هستند که ترجیح میدهند بعد از دیدن و لمس یک محصول آن را بخرند؛ محصولاتی مانند خودرو، لباس، کفش، مبلمان و …
دیدگاهتان را بنویسید