کارآفرینی

تعریف شما از کارآفرینی چیست؟ صرفا به خاطر اینکه در اخبار تلویزیون شنیده اید یا از دوست و آشنا فکر می کنید می توانید یک کارآفرین باشید؟ یا فکر می کنید همانطور که در تلویزیون گفته شده است فقط اگر بخواهد کافی است؟دولت،اداره مالیات، تامین اجتماعی،اداره کار و شهرداری تا بدانند می خواهید کارآفرین باشید با لبخند از شما استقبال می کنند و از بذل توجه خودشان شما را سیراب می کنند؟ انواع بانک ها به سرعت صف می کشند تا هرچقدر که لازم است و حتی کمی بیشتر برای آب در دلتان تکان نخوردن به شما وام می دهند با سود اسلامی و تنفس چندساله؟ در ابتدای امر بگویم موارد بالا شاید در رویا جالب باشد ولی در واقعیت تا به امروز که اتفاق نیفتاده است. پس یعنی چی قید کارآفرینی را بزنم؟ نه دوست من کمی صبورتر باید باشی ادامه این صفحه را ببین و مطالعه کن تا کمی بیشتر با موضوع آشنا شوی.همینطور می توانی از مطالب آموزشی که در این صفحه موجود است برای افزایش سطح آگاهی خود استفاده کنید.

فایل های آموزشی دوره آنلاین شیرزنان کارآفرین

فایل ویدیویی تمام جلسات به تعداد ۹ ویدیوی آموزشی

از فایل ویدیویی شماره یک تا هشت در مورد کارآفرینی از ابتدا صحبت می شود و قدم به قدم راه اندازی کسب و کار آموزش داده می شود و در هر جلسه چندین تمرین به شما گفته می شود که برای یادگیری بهتر شما طی دوره است. جلسه نهم دوره مهارت های زندگی که یک کارآفرین نیاز دارد آموزش داده می شود و چند تمرین مهم ارائه می شود.

شما با مشاهده این فایل های ویدیویی آموزشی می توانید علاوه بر آشنایی با موضوع کارآفرینی مثال های خوبی که در رابطه با راه اندازی کسب و کارهای مختلف زده می شود را در کسب و کار خود استفاده کنید.

مطالب آموزشی دوره برای سطح مبتدی و تحصیلات حتی زیر دیپلم هم مناسب است.هرچند این دوره بیشتر با رویکرد بانوان تولید و ارائه شده است بسیاری از مطالب قابل استفاده عموم می باشد اما در ارائه مثال ها سعی شده است ویژگی ها و احیانا محدودیت های شرایطی که برای بانوان وجود دارد لحاظ شود.

ضمن تعدادی فایل آموزشی متنی نیز برای اطلاعات تکمیلی ارائه شده است که می تواند برای افرادی که نیاز به مطالعه هم دارند مناسب باشد.

۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۹۷
۹۸۰,۰۰۰ تومان
کارآفرینی تعریفی از کلمه انگلیسی Enterprunership است که در واقع اگر بخواهیم ترجمه بهتری بگویم ارزش آفرینی کلمه مناسب تری است. یک کارآفرین کسی است که به دنبال نیازها و مشکلات جامعه و شهروندان می گرد و سعی می کند برای آنها راه حلی پیدا کند، و برای این راه حل خودش به دنبال کسب سود است.

به نظر شما کارآفرین کیست؟

وقتی می‌گویم کارآفرینی، این‌گونه تصور می‌شود که هرکسی یک کارخانه‌ای راه بیندازد و چند نفر را شاغل کند، به آن کارآفرینی می‌گویند. به‌علاوه واژه کار نیز در زبان فارسی حدود ١٠ معنی دارد. وقتی می‌گویم کارآفرینی، منظور «شغل»آفرینی هم نیست؛ چه برسد به «کار»آفرینی! بنابراین در گام اول با هدف اینکه مفهوم کارآفرینی درست به ما منتقل شود، باید دنبال یک واژه جدید بگردیم! تا بتوانیم بفهمیم کارآفرین کیست؟ کارآفرین کیست؟

کارآفرینی در ایران

متأسفانه در ایران همه گمان می‌کنند که کارآفرین کسی است که برای عده‌ای شغل و کسب ایجاد می‌کند. پس هرکس بنگاهی راه بیندازد که عده‌ای را شاغل ‌کند؛ به‌عنوان کارآفرین شناخته می‌شود. این برداشت موجب شده ما درباره سیاست گذاری کارآفرینی هم به بیراهه برویم. بنابراین حتما باید این برداشت را اصلاح و جایگزین مناسبی برای اصطلاح «کارآفرین» پیدا کنیم. درواقع کارآفرین کسی است که در هر جایگاهی، شغل یا رشته‌ای که حضور دارد، خط شکنی می‌کند و مرزی را که اطراف خودش دارد یک گام جلوتر می‌برد. استاد، معلم، نقاش، صنعتگر و… هرکدام اطراف خود مرز‌هایی دارند: مرز دانش، مرز فناوری، مرز روش‌های تولید، مرز بازار، مرز کیفیت کالا، مرز نظام اداری و… ازجمله مرزهایی هستند که ما را محصور کرده‌اند و ظرفیت زایش و تولید و خلاقیت و نوآوری و تنوع و تحول را در ما محدود کرده‌اند. کارآفرین کسی است که جسارت می‌کند و این مرزها را می‌شکند. پس کارآفرین، مدیری خط‌شکن در حوزه فعالیت خودش است که می‌تواند اقتصاددانی باشد و تئوری جدیدی بسازد یا می‌تواند هنرمندی باشد و سبک جدیدی خلق کند یا می‌تواند صنعتگری باشد که کالای جدیدی ابداع می‌کند، کیفیت کالاهای موجود را بهبود می‌دهد، فناوری را ارتقا می‌دهد، بازار‌های جدیدی خلق می‌کند، روش تولید را عوض می‌کند، سازمان تولید را بازچینی و چابک می‌کند و نظایر ‌اینها. پس کارآفرین کسی است که یکی از مرزهایی را که در برابر خود دارد، شکسته و به جلو گام برمی‌دارد. «مرزآفرین» یا «فن‌آفرین» می‌تواند واژه‌های مناسب‌تری باشد. به‌عبارت‌دیگر، کارآفرین کسی است که در حوزه فعالیت خودش استاندارد‌ها را ارتقا می‌دهد و استانداردهای جدیدی ایجاد می‌کند؛ بنابراین یک مربی ورزشی هم می‌تواند کارآفرین باشد، اگر با استفاده از روش‌های تمرینی جدید و متفاوت، بتواند رکورد‌های جدیدی خلق کند و استاندارد حوزه ورزشی خود را بالاتر ببرد. آنچه کارآفرینان موفق را از کارآفرینان دیگر متمایز می‌کند سرعت توسعه فعالیت اقتصادی آنان است. آنهایی بیشتر موفق هستند که فعالیت اقتصادیشان را بتوانند به سرعت رشد دهند. آنها موقعیت‌هایی را که در بازار دیگران به آنها توجهی نمی‌کنند می‌یابند و همین ایده بهره برداری کردن از این موقعیت‌ها را در ذهن آنها شکل می‌دهد. آنها خودشان را بخوبی در بازاری که در حال انتقال و تغییر است جا می‌اندازند که از این نظر مبتکر و مخترع شناخته می‌شوند. آنها به دقت پیش بینی می‌کنند که جهت بازارها در حال تغییر است و سپس آماده می‌شوند که بازارها را به راه بیندازند که دین کار را قبلاً کسی انجام نداده بود. مردم اغلب فکر می‌کنند کارآفرینان در ابتدا موفق هستند چون آنها کالا یا خدمات تازه‌ای ابداع می‌کنند مثل موتور جستجور یاهو. اما اینطور نیست و اغلب کارآفرینان موفق کار خود را با افزایش در کیفیت یک کالا یا محصول ایجاد می‌کنند بدون اینکه چیز تازه ایجاد کرده باشند. آنها اطلاعات کوچکی روی آنچه دیگران انجام می‌داده‌اند ایجاد می‌کنند.

کارآفرینان چگونه عمل می کنند؟

کارآفرینان پس از شروع کار خود به مشتریان توجه می‌کنند و با آرامی‌با اصلاحات دیگر خود را مطرح می‌سازند. سپس آنها به سرعت آنچه انجام می‌دهند را متعادل می‌سازند و این فرایند را بارها تکرار می‌کنند پیشنهاد بهبود کیفیت مطرح شده از طرف Jerry Greenfild Ben cohen منجر به موفقیت برای آنها شد. آنها شروع به ساختن بستنی با قیمت بالاتر با قطعاتی از میوه روی آن کردند این بستنی‌ها برای پاسخ به نیاز مشتریانی ساخته شد که بستنی‌های ساده را دوست نداشتند در آن زمان تولید کنندگان بزرگ بستنی در بازار بستنی میوه‌ای جدید وجود نداشتند و این بازار جدیدی بود که توسط این دو نفر ایجاد شد. Jack Burton کار آفرین دیگری است که از Vermont شروع کرد. او با بهبود طراحی کالایی که اولین بار در ۱۴ سالگی با آن آشنا شده بود توانست به موفقیت دست یابد با گذشت مدت کمی‌ا ز فارغ التحصیلی از نیویورک نقل مکان کرد و تخته اسکی‌های Burton را درست کرد. او می‌گوید بسیاری از مردم فکر می‌کنند من تخته اسکی جدیدی اختراع کرده ام در حالی که این درست نمی‌باشد. طرح اولیه تخته اسکی‌ها بوسیله شرکت Brun swick ساخته شد در حالی که این شرکت هیچ گاه پیشرفتی در تخته اسکی‌های ساخته شده ایجاد نکرد. فلسفه Burton بهبود آنچه جا دارد بر اساس نیازهای واقعی مشتریان بود. Burton این مساله را به همگان یاد داد که: اگر محصولات اصلی برای مردم کسالت آور باشد آنها حاضرند با پرداخت پول بیشتر کالای با کیفیت تری بخرند. این که کارآفرین کیست؟ و آیا ما یک کارآفرین هستیم را هرچند در سطور بالا تعریف کردیم اما اگر شما خود را یک کارآفرین می داند پس خوش آمدید.
در ادامه نظرات چند نفر از شرکت کنندگان در دوره های کارآفرینی حکیم را ببینید
  [row] [col span=”6″ span__sm=”12″] [ux_video url=”https://www.aparat.com/v/TVYJG” depth=”1″ depth_hover=”1″] [/col] [col span=”6″ span__sm=”12″] [ux_video url=”https://www.aparat.com/v/c8Fxd”] [/col] [/row] [section] [gap] [/section] [row] [col span=”6″ span__sm=”12″] [ux_video url=”https://www.aparat.com/v/PTyhv”] [/col] [col span=”6″ span__sm=”12″] [ux_video url=”https://www.aparat.com/v/SzB4s”] [/col] [/row]