ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید

ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید

ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید

در این مرحله ، ده نفر از مشتریان بالقوه ای را فهرست خواهید کرد که با نمودار کاربرنهایتان تناسب دارد و کاربرنمای شما هم به خوبی نمایانگر انهاست

بیازمایید تحقیقات اولیه ی بازارتان ب گونه ای طراحی شده است که دائما با نیاز های مشتری هم تراز بمانید

اما این نخستین گام مهم برای (( ازمون سیستم )) شماست

که در ان همه ی کارهایی را که تا کنون انجام داده اید به مشتری رائه میدهید

بنابراین، اگربرنامه ی شما درست نباشد ،

ممکن است با بازخوردهای منفی روبروه شوید.

با شناسایی و تماس با ده مشتری نخست خود ،

ریسک کسب و کار جدیدتان را تا حدود زیادی کاهش خواهید داد

و بدین ترتیب در مسیری قرار میگیرید که شما را مستقیم،

متمرکز و سریع به موفقیت می رساند.

چگونه این گام را تکمیل کنید

۱٫بیش از ده مشتری بالقوه را فهرست کنید و همه اطلاعات مربوطی را که در باره ی انها به دست اورده اید به فهرست اضافه کنید.

نمیتوان عدد مشخصی برای تعداد مشتریان این فهرست معلوم کرد زیرا برخی اوقات می توانید با دوازده مشتری این مرحله را کامل کنید و برخی اوقات  به بیست تا سی یا تعداد بیشتری مشتری نیاز دارید تا ده مشتری متناسب با معیار های خود و علاقه مند به محصولتان را پیدا کنید.

۲٫با هریک از مشتریان بالقوه فهرستتان تماس بگیرید ومورد حیات کامل، مشخصات سطح بالای محصول وارزش پیشنهادی کمی سازی شده را به انها ارائه کنید.

مراقب باشید که در این گفت وگو ها حتما حتما حالت (( پرس و جو گرانه)) خود را حفظ کنید

و حالت (( فروشنده)) به خود نگیرید زیرا در حالت دوم بدون شک کیفیت تعاملاتتان کاهش خواهد یافت.

۳٫هنگامی که مشتری اعتبار فرضیات مراحل پیشین راتایید می کند، زمان خوبی در اختیار دارید تا از وی بپرسید که وقتی محصولتان عرضه شود ایا تقاضانامه خرید خواهد فرستاد. شما هنوز در حالت(( پرس و جوگرانه )) هستید،

پس می پرسید : (( اگر شرکتی می خواست این محصول را عرضه کند ، ایا علاقه ای به خرید ان داشتید ؟)) از پرسدن سوال های نامناسب مانند (( این محصول را می خرید؟)) خودداری کنید .

۴٫اگر بازخوردهای مشتری با فرضیات شما هم تراز نیست،

نکات مربوط را یادداشت کنید و فکر کنید که این بازخورد چه تاثیری بر تحلیلهایتان خواهد داشت.

۵٫حال که با تمام مشتریان تماس گرفته اید ، ممکن است داده های جدیدی به دست اورده باشید .

در این مرحله می توانید به عقب بازگردید و فرضیات اولیه خود را تغییر دهید و مشخص کنید که ایا باید با مشتریان بیشتری تماس بگیرید یا نه.

۶٫اگر به این نتیجه رسیدید که نمیتوانید فهرستی از ده مشتری علاقه مند به مشخصات سطح بالای محصولتان تهیه کنید،

در این صورت در این صورت لازم است در بازار خط مقدم ساحلی خود بازبینی کنید.

۷٫در حالی که این مرحله از دید مفهومی کاملا ساده است، تماس با مشتریان و دریافت اطلاعات از انها نیازمند کار نسبتا زیادی است،

اما در ادامه راه متوجه ارزش ان خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید